Tilaus- ja sopimusehdot

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot: Maksutoimeksiantopalvelun ehdot. (english)

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Pivo käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.

Toimitusehdot

TUOTTEET JA HINNAT

Tuotteemme valmistetaan pääosin käsityönä tai ovat pienkustanteita, joten niitä on saatavilla vain rajoitettu erä. Tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen esittelyn yhteydessä. Tuotteiden värit voivat olla luonnossa hieman erilaisia kuin tietokoneen näytöltä katsottuna.

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Mahdolliset uudet voimaantulevat tarjoukset eivät koske jo aiemmin tehtyjä tilauksia.

OSTAMINEN JA TILAAMINEN

Verkkokaupasta ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä. Tilauksia voivat tehdä yritykset ja täysi-ikäiset (18 vuotta täyttäneet) henkilöt. Toimitamme tilauksia toistaiseksi ainoastaan Suomeen.

TOIMITUSKULUT

Toimituskulut ovat kiinteät (14.3.2020 alkaen 7€/tilaus). Järjestelmä lisää toimituskulut ostoskoriin automaattisesti. Pidätämme oikeuden toimituskulujen muuttamiseen. Tilaustuotteiden toimituskuluista päätetään tapauskohtaisesti erikseen.

Noudettaessa toimitusmaksuja ei peritä.

MAKSUTAVAT

  • Lasku (ennakkomaksu)
  • Luottokortit
  • Verkkopankit
  • Maksut Op:n Checkoutilla

Tarkemmat maksuehdot löytyvät info-välilehdeltä ja ne ovat luettavissa ennen maksutapahtumaa kassa-välilehden kautta.

TOIMITUSAJAT

Varastossa valmiina olevat tuotteet lähetetään tilauksen vahvistamisen/maksun jälkeen 2–3 arkipäivän kuluessa. Asiakkaan toiveiden mukaan valmistetut tilaustuotteet lähetetään noin 1-3 viikon kuluessa tilauksesta tai sopimuksen mukaan. Asiakas saa tilauksen vastaanotto- ja lähetysilmoitukset asiakastilin mukaiseen sähköpostiin. Toimitusaika lähetysajankohdasta lähtien on keskimäärin 3-5 arkipäivää. Jälleenmyynti tuotteet lähetetään jälleenmyyjiltä joko suoraan asiakkaalle tai ensin Design Pasainin toimipaikkaan riippuen siitä, onko toimitustavaksi valittu nouto myymälästä tai onko asiakas tilannut usean eri toimittajan tuotteita. Toimitusaika saattaa viivästyä myös tavarantoimittajasta johtuvasta syystä. Tällaisessa tapauksessa Design Pasain ei ole vastuussa asiakkaalle mahdollisesta haitasta, joka johtuu toimituksen viivästymisestä.

KULJETUSVAURIOT JA VIIVÄSTYKSET

Tilaukset pakataan huolellisesti. Jos jostain syystä tilaus saapuu perille vaurioituneena, on tilauksen sisällön kunto tarkistettava lähetystä vastaanotettaessa postin/matkahuollon henkilökunnan läsnä ollessa. Tiekuljetussopimuslain mukaan lähetyksen vahingoittumisesta on reklamoitava postille luovutuksen yhteydessä, jos vähentyminen tai vahingoittuminen on ulkoisesti havaittavissa. Jos vaurio on tullut pakettiautomaatilla, on vauriosta tehtävä vahinkoilmoitus 14 vrk paketin vastaanottamisesta suoraan Postille. Designpasain.fi verkkokauppa ei vastaa vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevien seikkojen vuoksi rikkoutuneista, viivästyneistä, vaikeutuneista tai kokonaan estyneistä toimituksista (force majeure).

PALAUTUS/VAIHTO

Asiakkaan velvollisuus kuluttajana on aina tarkistaa tilauksen saatuaan myös sen oikeellisuus ja paikkansapitävyys sekä tuotteiden laatu heti tilauksen saatuaan. Jos tilauksen sisältö on eriävä kuitin/laskun kanssa tai tuotteissa on reklamoitavaa, on yritykseemme otettava yhteyttä viimeistään 14 vrk:n kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen ei tilauksen sisältöä koskevia reklamaatioita oteta vastaan.

Asiakkaalla on oikeus palauttaa/peruuttaa tilauksensa tai osan siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeuden käyttämiseksi asiakkaalla on ilmoitusvelvollisuus aina ennen palautusta sähköpostilla designpasain@gmail.com, jolloin annamme tarkemmat palautusohjeet.

Tuotteet palautetaan omakustanteisesti viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että palautus on tehty määräajassa esim. maksukuitilla. Asiakas vastaa tuotteiden palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Palautuksen voi tehdä Matkahuollon tai Postin (myös SmartPost) palvelujen kautta. Jos palautus tapahtuu asiakaspalautuksena Designpasain.fi -verkkokaupan kustantamana, vähennetään tilauksen postikulut rahasumman palautuksen määrästä. Tämä koskee virheettömien tuotteiden palauttamista. Virheellisten, korjattavaksi tulevien ja väärin toimitettujen tuotteiden palautus on ilmaista.

Tuotteiden on oltava palautettaessa tai vaihdettaessa myyntikuntoisia eli täysin käyttämättömiä (myös hajuttomia) sekä alkuperäisissä pakkauksissaan. Seuraavilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta: tilaustuotteilla, jotka erikseen valmistetaan tai joita muunnellaan asiakkaan toivomusten mukaisesti.

Palautuksen koskiessa vain osaa tilauksen tuotteista, toimituskuluja ei palauteta. Jos tuote halutaan vaihtaa toiseen (eri kuin palautettava tuote), palautetaan vaihdettava tuote ja tehdään vaihdettavasta tuotteesta täysin uusi tilaus. Uudesta tilauksesta veloitetaan tilauksen mukaiset postikulut.

NOUTAMATTA JÄTTÄMINEN

Noutamatta jätetyistä tuotteista veloitamme toimituskulut.

MUUTA HUOMIOITAVAA

Henkilö- ja osoitetietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille eikä käytetä mainostukseen ilman asiakkaan lupaa.